Select Page

CASE

UC AB

SCOPE

UC AB beställde ett varumärke till ett nytt projekt; ung ekonomi. Beställningen innehöll ett varumärke med tillhörande bilder och manér för enkel marknadsföring främst i social media. 

TEAM

Emelie Henriksson

KATEGORIER

  • Varumärkesdesign
  • Bildmanér

BAKGRUND

Projektet är ett CSR-initiativ med speciellt fokus på socialt ansvar. När jag fick uppdraget var det mycket kort om tid att ta fram ett riktigt bra koncept och det första Meetup skulle äga rum inom ett par veckor. Marknadsföringen behövde komma igång i stor skala rätt omedelbart. Som arbetsprodukt hade varumärket gått under en helt skild profil från huvudvarumärkets visuella identitet och i min presentation valde jag därför att visa två koncept; ett skilt från UC AB och ett som harmoniserade fint men skilde sig tydligt i målgruppsanpassning.

I konceptpresentationen satte jag ihop två koncept, tre förslag om logotyp samt en tydlig visualisering av båda. UC valde att gå vidare med koncept 2, det som harmoniserade med huvudvarumärkets identitet.

konceptet

Materialet ska användas för fyra olika kanaler/event; Meetup, Podcast, Academy och Award. Jag producerade underlag och logotyper för alla fyra benen, något skruvade för att passa aktuell kanal.

LÄS MER OM THE BILL

Läs mer om initiativet för ung ekonomi hos UC.

“Jag har haft förmånen att jobba ihop med Emelie i två år på UC AB. Emelie har varit en fantastiskt duktig, driven och noggrann projektledare för flera stora kundevent, som till exempel UC-dagarna i Stockholm, Göteborg och Malmö. Hon är dessutom en otroligt duktig grafisk formgivare. Jag kan varmt rekommendera Emelie till tjänster inom eventprojektledning och grafisk form.”

VICTORIA PREGER

DIRECTOR, MARKETING AND COMMUNICATION, ASIAKASTIETO GROUP